Pihenőidő 3. - töltött karalábé

Egy hasonló fogás receptje még valamikor a nyár elején került a szemem elé és úgy éreztem, hogy anya karalábéi mostanra megérettek a töltésre :P
Persze a recept az megint inkább improvizáció volt, de hát ez van.
Sajna kép nem készül, mert túl finom lett és mire gépet ragadtam mind elfogyott. Mondjuk csak kísérleti adag készült, így nem meglepő, hogy öt éhes ember pillanatok alatt a "végére járt".

Recept kísérleti adaghoz (kb. 2-3 főre):

4 kisebb kb. 8 cm átmérőjű karalábé
fél bögre rizs
20 dkg darált hús
1 közepes fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
só, ételízesítő
pirospaprika
piros arany,
bors
petrezselyem, újhagyma

A karalábékat megpucoltam, "karalábé vájóval=kiskanál" mert az ugye mindenkinek van otthon, kivájtam őket, úgy, hogy kb 0.5 cm-es faluk maradt.
A száraz rizst összedolgoztam a hússal az apróra vágott hagymával, fokhagymával és a fűszerekkel, (ha száraz a husi lehet hozzá egy kis zsíradékot tenni) majd a karalábékba töltöttem.
Ezeket egy magasabb falu lábosba tettem, melléjük szórtam a karalábé forgácsot és felengedtem vízzel.
Aztán pedig főztem főztem, míg jó nem lett :) Közben apróra vágott petrezselymet és újhagymát fonnyasztottam egy kis olajon. A kész karalábékat ki szedtem a "levükből" és azt liszttel és tejföllel besűrítettem, botmixerrel krémesítettem, majd hozzá kevertem a petrezselymes hagymát is.
A karalábék visszakerültek a szószba és onnan ripsz-rposz eltűntek :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések