Pihenőidő 2.- A leggyorsabb gyümölcsös lepény...a világomban :P

Szóval miközben próbáltam túlélni a rámzúduló tapétacsíkok és festékes bödönök között, eszembe jutott ez a süti.
Még szerencse, hogy otthon épp gyümi szezon van (ez azért is volt jó, mert ha épp nem festettem v. gletteltem valamit, akkor lehetett berakni való gyümölcsöt szedni) szóval lehet válogatni.
Az alapreceptet, valahol a neten guberáltam, de most vesszek meg ha tudom hol, szóval bocsi, ha valaki receptjét lenyultam, de legyen ez a hivatkozás.

Hozzávalók:


Tészta:
20 dkg liszt
15 dkg vaj
10 kristálycukor
1 sütőpor
3 tojás
2 ek tejföl

Rátét:
kb. 80 dkg gyümölcs
(szilva, körte, szeder)
1 nagy doboz tejföl
1 tojás
5 dkg cukor
fahéj

Érdemes a gyümölcsök tisztításával kezdeni, hogy mikor sorra kerülnek az ember csak feldobálja őket. Szóval a gyümölcsöket megmostam, a szilvákat ketté vágtam és kimagvaztam, a körtét pedig kis cikkekre vágtam.
A vajat felolvasztottam, majd félretettem, hogy hűljön egy kicsit. A tojást a tejfölt és a cukrot összekevertem, majd hozzáadtam a sütőporos lisztet és az olvasztott vajat. A tészta lágy, kissé folyós állagú kell, hogy legyen, ha kissé kemény, akkor lehet hozzá némi tejfölt adni. A tésztát a kivajazott kilisztezett tepsibe tettem, majd rápakoltam a gyümölcsöket.
A nagy doboz tejföllel elkevertem a tojást az 5 dkg cukrot és annyi fahéjat amennyi nekem megfelelt. Ez szerintem mindenkinél más, én azt mondom minél több, annál jobb :). Ezt a keveréket ráöntöttem a gyümölcsökre és kb. 160 fokon 30 perc alatt készre sütöttem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések