Zöldség rakottas

Előre szólok az alap ötlet a Nőklapja Konyha aktuális számában (2012 július-augusztus) került elém. Ennek a lapnak nem bírok ellenállni, ha vonatozok megveszem..aztán csorgatom a nyálam és főzök :)

Most a "Padlizsános-cukkínis-paradicsomos rakottas" esett áldozatomul.
Én tényleg nem akartam változtatni a recepten...de valahogy mindig ez van :) Az egész a zöldséges hibája. Nem volt szép padlizsánja, szóval helyette burgonya került bele, meg paprika, meg kis főtt tojás... :) A cukkini anyukám által termelt isteni és friss.
Szóval a módosított recept :

Hozzávalók két személyre:

  • 1 közepes cukkini
  • 2 közepes hagyma (vörös)
  • 2 nagyobb paradicsom
  • 3 kisebb szem burgonya
  • 2 db tojás
  • 1 paprika
  • petrezselyem zöldje (szárított is jó)
  • 2 gerezd fokhagyma (csaltam és fokhagyma fűszersót használtam)
  • 1 dl olíva olaj
  • 10 dkg reszelt parmezán (sima trappistával is ehető :P)



A tojásokat megfőzzük kis ecettel, csak a biztonság kedvéért, hogy lejöjjön a héjuk. Mindent megmosunk(cukkini, paradicsom, paprika, burgonya) és pucolunk(burgonya, hagyma) amit mosni és pucolni szükséges. Persze az értelemszerű sorrendben.

Majd mindent felkarikázunk a főtt tojást is,  kis sóval megszórunk ( én fokhagyma fűszersót  használtam plusz egy pici sót). A felszeletelt zöldségeket és tojást!(fontos én kifelejtettem és így kénytelen voltam a tetejére tenni (megjegyzem így is ehető), függőlegesen egy olíva olajjal kikent jénaiba pakoljuk, ami nem fér be a sorba az mehet a tetejére. meglocsooljuk az egészet egy kis olajjal, majd megszórjuk reszelt sajttal (parmezán trappista, füstölt, lapka ami van otthon) plusz petrezselyem zölddel és mehet is a 200 fokos sütőbe 8-10 percre. Vagy kevésbé forróba, alufóliával 10 percre, majd pirítás. A lényeg, hogy a zöldségek kellően átsüljenek. elvileg köret, de ilyen melegben simán jó főételnek is (ez csak lányokra igaz, a pasiknak, az nem is főétel amiben nincsen hús :) ).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések