Karamell


A hozzávalókat összepakoltam egy lábasba és addig főztem alacsony fokozaton (40-50 perc) míg szép karamell színt nem kaptam. A masszát egy 15x15 cm-es tálcára öntöttem, amit előtte alufóliával béleltem ki. (Az alufóliát be kellett volna kenni egy kis vajjal, mert ráragadt a karamell) Mikor langyosra hűlt feldaraboltam, majd sütőpapírra pakolva szikkadni hagytam. Az eredmény egy meglepően omlós és (had legyek nagyképű) finom édesség.
Két hete alkottam meg életem első tejkaramelláját, vagyis hadd fogalmazzam át: életem első fogyasztható, sőt nagy nyilvánosság elé tárható adagját.
Hozzávalók:
  • 50 dkg kristálycukor
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl  tej
  • 2 csom. Vaníliás cukor, vagy fél rúd vanília
Elsőre csak fél adaggal próbálkoztam, biztos ami biztos, azért mégsem akartam elégetni 50 dkg cukrot. :)
Sikert aratott a család és barátok körében, szóval a későbbiekben bekerül a gyakori receptek képzeletbeli füzetébe.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések