Tejbegríz fehérboros kajszi szósszal

Szeretem túlbonyolítani a dolgokat :) legalábbis a húgom szerint. Ennek eredményeként született meg ez a desszert. Valami édesre vágytam, de boltba menni, persze megint lusta voltam (így született a sárgadinnyés fagyi is :P). Szétnéztem hát itthon és láss csodát, minden volt a tejbegrízhez. Innen már csak egy lépés volt, hogy az egészet fejedelmivé emeljem a fehérboros kajszi szósszal.

Hozzávalók (2 személyre)
Tejbegríz:
3dl tej
2 ek gríz
1 tk cukor
1 ek vaníliás puding 

1 tk vaj

Kajszi szósz:
5 db kajszi barack
2 ek cukor
0,5 dl félszáraz fehérbor

A hideg tejbe tettem egy csipet sót, hozzáadtam a grízt, a cukrot és a pudingport. Készre főztem, miközben folyamatosan kevergettem. Habverővel a legpraktikusabb, mert nem csomósodik be.
A barackokat kimagoztam és felkockáztam. Egy edényben a felkockázott barackot karamelizáltam, majd hozzáadtam 0,5 dl bort. Ezzel összerottyantottam és már el is készült a szósz.
Gyors, finom és különleges. Csak ajánlani tudom.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések