Házi szaloncukor 2011 :)

Ez a recept még tavalyi, de nagyon aktuális végre a publikációja :) lesz folytatása is :)

Karácsony van ám napokon belül, szóval úgy döntöttem itt az ideje egy kis szaloncukor gyártásnak.
Mindenhol a fondanthoz hasonló tölteléket találtam, gondoltam üsse kavics kipróbálom azzal. Az alap tölteléket szinte bármivel ízesíthetjük, a kakaóportól kezdve a házi jam-ig, én a dió mazsola kombináció mellett döntöttem.


A Hozzávlók:
50 dkg cukor
1,5 dl víz
1,5 tábla étcsokoládé(min 60%-os, ebbe is jó a Tibi:))
10dkg darát dió
3 dkg mazsola( apróra vágva)
A cukrot összekeverjük a vízzel és gőz fölött addig főzzük, míg a szirup vízbe cseppentve golyót formáz. (Ez kissé homályos megfogalmazás, inkább azt mondanám, h mikor bele cseppented, akkor olyan lesz mint egy kör és úgy száll le a pohár/tálka aljára)
Ekkor levesszük a tűzről és belekeverjük a darált diót és a mazsolát. egy magasabb falu tálcára öntjük (kb 1,5 cm magas legyen), és mikor már majdnem kihűlt vizes késsel a kívánt formára vágjuk. A kis darabokat sütőpapíron szikkasztjuk. Kb. 3-4 óra alatt megfelelően megszikkad( ne tegyük hűtőbe, inkább csak valamilyen hűvösebb helyre). Ez után a gőz fölött felolvasztott csokiba mártjuk őket és vagy rácsra vagy alufóliára tesszük őket. Hűtőben megdermesztjük a csokit és csomagoljuk.
Kész is a házi szaloncukrunk! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések