Adventi készülődés: Narancs lekvár

 Ez a recept már évek óta mozgatja a fantáziámat. Finom, szeretem, de a bolti drága is meg nem is kihívás leemelni a polcról. :) Ráadásul valahogy nekem ez olyan karácsonyi hangulatot áraszt. Sőt ajándéknak sem utolsó :) Nem kizárt, hogy valaki narancslekvárt kap :P

Így ma narancs vásárlásra adtam a fejem. Elvileg ugye bionarancs kellene, mert az az igazi nem "mérgező" nem "viaszolt". 
Nem vettem bionarancsot...ítéljetek el, vagy vásároljatok belátásotok szerint. Nekem jó volt a sima zöldségesnél kapható, úgy gondolom ( kicsit konyítok a növényvédő szerekhez és maradványaikhoz), hogy egy ködös délután több mérget lélegzek be csodás fővárosunkban, mint amit két narancs héjából magamhoz veszek.
Hozzávalók:
4 nagyobb narancs (tisztítva kb 70 dkg)
35 dkg cukor
1 citrom leve
3 dl víz

A narancsokat nagyon alaposan megmostam, meleg vízzel, dörzsi szivaccsal, majd megszárítottam. Véknyan megpucoltam (a héjra szükség van!), a fehér részt teljesen eltávolítva, mert az megkeseríti a lekvárunkat. A héjat felcsíkoztam és 3 dl vízzel és a cukor felével föltettem főni kb. 15 percre. Amíg ez a szirup főtt a narancsokat felkockáztam, majd a maradék cukorral és citromlével együtt a sziruphoz adtam. A lekvár körülbelül 45 perc alatt készül el, persze a többi lekvárhoz hasonlóan figyelő szemek mellett lesz a legfinomabb :)
 A hozzávalók mennyisége változhat, a lényeg, hogy a cukor kb fele legyen a gyümölcs súlyának.
Az eredeti receptben citromlé helyett egy citromot kell a narancshoz hasonlóan feldolgozni és a lekvárba főzni, hogy miért nem ezt tettem?.... nem volt itthon citromom :D
Ebből a mennyiségből körülbelül fél liternyi lekvár készül el. Szerintem ez jó mennyiség, ha karácsonyi ajándéknak készíted, vagy ha csak kíváncsi vagy milyen lehet a házi narancs lekvár....nem hinném hogy titkot árulok el, nagyon finom :)


Pirítóssal, kaláccsal isteni, de állítólag húsokhoz is nagyon jó, na ezt majd még tesztelnünk kell :)



Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki. Hm, majd ha nyugdíjas leszek, én is csinálok ilyet :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések