Pénteki ebéd avagy mi van a hűtőben csütörtökön

Ha nagyon sok időd van, úgy talán egy kicsit könnyebb tudatosnak lenni, de az idő hiánya nem lehet kifogás. legalább is próbálom úgy élni az életem, hogy ezt a mentséget a lehető legritkábban alkalmazzam.
Főként az ment meg ettől, hogy legutóbb, mikor azt gondoltam, hogy ma nem főzök, hanem rendelek valami finomat egy brutálisan elsózott fokhagymakrémlevest önthettem a lefolyóba.
Na de visszatérve rám és a nemlétező időmre, most kicsit összegyűltek a dolgok. Nagyon szurkoljatok, mert március 6-n angolból nyelv vizsgázom és közben az egyetemen is pörög az élet. Ma mikor este háromnegyed hétkor hazaértem rájöttem, hogy ha holnap nem kefirt akarok enni zellerrel és répával kénytelen leszek főzni valamit.
Rémlett, hogy Andrea egy kedves munkatársam a hét elején sárgarépa fasírtot evett, ma pedig egy másik kolléga pedig sajtpuffancsot, innen már gyakorlatilag egyenes út vezetett a holnapi ebédemig. A hűtőt szemrevételezve választhattam a toroskáposzta vagy a sajt, sárgarépa, túró és tojás kombója között.

Sárgarépás sajtpuffancs

Hozzávalók:

15 dkg sajt
2 közepes sárgarépa
10 dkg túró
2 tojás
4 ek zsemlemorzsa+ 4 ek zsemlemorzsa
petrezselyem zöld
só, bors, szerecsendió

A sajtot és a sárgarépát lereszeltem a legkisebb lyukméretű reszelőn, hozzáadtam a túrót a tojásokat, a fűszereket és annyi zsemlemorzsát, hogy formázható legyen, ez lehet több vagy kevesebb mint 4 evőkanál, a répa és a tojás méretétől függően. majd golyókat formáztam belőle, Zsemlemorzsába forgattam, majd sütőpapírral bélelt tepsiben 200 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöttem. Sülés közben a golyócskáim átlényegültek félgömb szerűségekké, de az ízük nagyon jó lett. meleg zeller salátával fogom őket megenni, de arról majd egy másik bejegyzésben. 
Jó zöldséges falatozást :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések