Pupusas

Mi is ez? Kérdeztem én, mikor valamelyik nap felbukkant ez a recept az egyik általam olvasott blogon. A praktikák sok gyerekhez blogon jól is nézett ki, fincsinek is hangzott El Salvador nemzeti eledele. Szóval, gondoltam kicsit megreformálva újraalkotom ezt az eledelt.
A tészta egyszerű, a töltelék pedig még jobb, mert bármit beletehetsz, ami a hűtőben akad.
Az eredeti recept a linken elérhető, az én változatom pedig itt olvasható:

Hozzávalók:

12 dkg zabpehely liszt
13 dkg rozsliszt
0,5 tk só
0,5 tk sütőpor
4 cl olaj
1-1,3 dl víz

Töltelék:
Maradék sült csirkemell
házi lecsó
házi ketchup 
kevés só és bors

A tészta hozzávalóit összeállítottam, csak 1 dl vizet használtam, de talán jobb lett volna még egy pici. De elképzelhető hogy a zabpehely és rozsliszt eredményezte azt, hogy kissé merevebb lett a tészta, de így és tökéletesen nyújtható.
A tésztát pihentettem míg összeállítottam a tölteléket (ami bolognai szósztól kezdve sajtostejfölön át bármi lehet). Majd 5 részre osztottam, kör alakúra nyújtottam a darabokat és megtöltöttem a lecsós csirkemellel. A leírások alapján össze kell " csippenteni" a szélét és így összezárni. mivel a zabpehely liszt miatt az én tésztám merevebb volt, így én félbe hajtottam és összenyomkodtam a széleinél.
Egy száraz serpenyőben minden oldalát megsütöttem.
Fincsi lett, és melegen és hidegen is fincsi :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések