Fekete-erdő torta...szerű :)

Sokat töprengek azon, hogy mi fér bele az életmód váltásba. Az étkezéseim 90 %-ban figyelek arra, hogy "egészségesebb" kalóriaszegényebb, ételeket fogyasszak de ami ennél is fontosabb, arra is próbálok figyelni, hogy az energiaszükségleteim mellett a tápanyag igényeimet is kielégítsem, mert komoly tévhit az, hogy a csirkemell-rizs-saláta szentháromság mindenre megoldás.
Ahogy tesóm egyik egyetemi professzora fogalmazott " Ha reggel megisznak 7 dl vodkát, azzal fedezik a napi energia szükségletüket, de a tápanyag igényüket nem..."
A lényeg az, hogy szerintem(hangsúlyozom szerintem) nincs tiltólistás étel, csak mindig mérlegelni kell a tápanyag/energia (kalória) arányát.
Az első három hónapban, mikor szigorúan tartottam a napi 1300 kalóriás étrendemet eszembe sem jutott volna megenni egy szeletet egy ilyen sütiből, mert legalább 400 kalória értékkel bír viszont tápanyag beviteli szempontból főként csak szénhidráttal szolgál, de abból indokolatlanul sokkal.
Ma este, napi 1500 kalóriás energia bevitellel és viszonylag szigorú heti edzés programmal, úgy döntöttem belefér vacsi helyett egy szelet torta. Ráadásul épp influenzából lábadozom és ez meggyengíti az ítélőképességemet...szóval megsütöttem és meg is kóstoltam.
Nem mondom, hogy ez egy fekete erdő torta, de az ihlette :)

Hozzávalók:
Piskóta:
4 tojás
4 ek cukor
3 ek liszt
1 ek kakaó
1 tk sütőpor
Csokis krém:
1 csoki puding
4 dl tej
1 ek cukor
5 dkg margarin
2 dl habtejszín (Hulala volt itthon)
1 zselatin fix
Meggy szósz:
1 adag fagyasztott meggy/meggy befőtt
3 ek cukor
1 ek kakaó
1 tortazselé

Kezdő lépésként egy négytojásos piskótát készítettem. A tojások sárgáját a kristálycukorral addig kell verni, míg ki nem világosodik és szép krémes, habos állaga nem lesz. Ezután belekevertem a lisztet, kakaót és sütőportis. Majd az előzőleg csipetnyi sóval keményre vert fehérje felét is hozzákevertem. A tojásfehérje másik felét csak óvatosan beleforgattam, hogy ne törjön nagyon a hab. 30x 40 cm-es tepsiben 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.
Az építkezés... :)
Ezalatt a pudingot elkészítettem, majd még forrón hozzáadtam a margarint, ennek segítségével krémes marad a puding akkor is mikor kihűl. Majd teljesen kihűtöttem. A habalapot keményre vertem és hozzá kevertem a kihűtött csokipudinghoz. Ebbe a részbe utólag úgy érzem egy zselatinfixre is szükség lett volna, szóval keverjetek bele, ha elkészítitek, az enyém kissé instabil lett nélküle.
A meggyet a cukorral karamelizáltam és körülbelül 2 dl lé volt rajta, mikor hozzáadtam a tortazselét.Én fagyasztott meggyet használtam, ezért viszonylag sok folyadék volt rajta, ha befőttet használtok, lehet, hogy a befőtt léből hozzá kell adni egy keveset.
A kész piskótát elfeleztem, az egyik felét megkentem a krémmel ráhalmoztam a langyos de még nem dermedt meggyszószt, amire még egy réteg krém került, majd a piskóta másik fele. Erre is jutott a krémből és a meggyből is :D
Nem kenyerem a dicsekvés (itt többen kapnak röhögő görcsöt) de nagyon finom lett. :)






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések