Improvizáció zabkekszre

Immár 6 hónapja döntöttem el, hogy változtatok az életemen és ezzel együtt az étkezési szokásaimon is. Épp most döntöttem el, hogy ennek egy külön bejegyzést szentelek, hátha érdekel valakit, hogy mi segített nekem, hogy egészségesebb és elégedettebb legyek.
Ennek az életmód váltásnak a következménye, hogy kissé változott a blog profilja és az ételeim összetétele.
Most épp egy zabkeksz esett áldozatomul. A recept saját fejlesztés, minimális cukor tartalommal, aminek eredményeként egy nagyon finom de nem túlságosan édes kekszet kaptam.
Ha valaki édesebb szájú nyugodtan használhat 10 dkg cukrot.
Na de jöjjön a keksz :)

Hozzávalók:

20 dkg fehér liszt
10 dkg zabliszt
15 dkg apró szemű zabpehely (amit én egy kicsit még apróbbra őrültem)
15 dkg dió
1 tk sütőpor
1 vaniliás cukor
1 banán
1 tojás
 5 dkg cukor
15-17 dkg margarin

A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban, a zabpelyhet kávé darálóval aprítottam kissé finomabbra (ne túlságosan finomra!!!) de bármilyen aprítógép megfelel, vagy ha simán úgy hagyod akkor is jó, csak rusztikusabb lesz a süti.
A banánt (15dkg volt héj nélkül) villával összetörtem amennyire tudtam majd hozzáadtam a cukrot és a jojást és jól elkevertem a masszát. A margarint kissé megolvasztottam a mikróban és ezt is a banános részhez adtam. Majd mindent összekevertem és nem túl kemény (de azért ne ragadjon, ha így lenne mehet bele még egy kis zabliszt) de kellemesen ruganyos tésztát kaptam. Fél órára a hűtőbe tettem, majd vékonyra nyújtottam körülbelül 6-8 mm sajna nem mértem le és kerek formákat szaggattam belőle.
180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 12 perc alatt sültek meg a kekszek. Az idő sütő függvényében 10-15 perc körül változhat, érdemes figyelni a sütit, akkor jó mikor már barnul a széle.

Omlós és ropogós... már 4 a pocakomban pihen :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések