Karácsonyi ötletek 5 Porcelán gyurma

Az idei év egyik legkirályabb felfedezése számomra, karácsony témakörben. A receptet a napfény illata blogról szereztem, jó ötletek vannak ott :). 
Nekem nagyon tetszik ez az alapanyag, nagyon szép díszeket lehet készíteni vele, főleg ha egy kevés csillámpor is akad otthon :) és ajándéknak sem utolsó, sőt karácsonyig még pont bele is fér az időtökbe.



Nem kell hozzá más csupán

1 rész szódabikarbóna
1/2 rész étkezési keményítő
3/4 rész víz

Én egy két dl-es csészét használtam mértékegységként. Az összetevőket összekevertem egy lábosban, majd kis lángon krumplipüré állagig főztem. Nehéz szerintem eltalálni, mert ha túl kemény repedni fog, ha túl lágy, akkor pedig nehezen nyújtható, de ezek utólagosan is javítható problémák.
Mikor kész, folpakkba csomagoltam és megvártam míg kihűl. Ekkor nyújtottam ki és horgolt szegéllyel mintát "nyújtottam" belé majd különböző formákat szaggattam belőle. 
Ezután 90 fokos sütőben  25-25 percet szárítottam mindkét oldalát.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések