2014. augusztus 1., péntek

Karfiol lepény, paleo pizza vagy amit akartok

...az a helyzet, hogy holnap utazunk és a csodás kalóriaszámláló őrületem miatt (már 15 nap, egy hős vagyok), kisebb problémába ütköztem. A többiek szendvicseznek (nyami-nyami, de jó nekik), én pedig majd kirügyeztem, hogy kitaláljam mi legyen, mit egyek. Került a táskába egy kis szeletelt dinnye és barack, de szükség lesz valami tartalmasabbra is. Ekkor eszembe jutott, hogy Kati valamikor régebben sütött egy paleós karfiol pizzát . Ezen felbuzdulva kicsit utána olvastam és kitaláltam egy saját verziót, meglepően pizzás lett, nyilván nem olyan, mint az isteni szénhidrátos/ kelt tésztás verziók, de finom.

Amire szükség volt hozzá :

70 dkg karfiol
4 tojás
15 dkg trappista sajt
pizza fűszerkeverék

3 gerezd fokhagyma
3 ek tejföl
sonka, kukorica, paradicsom

A karfiolt megpároltam, majd felaprítottam botmixerrel, de nem túl homogénre, hogy jó kis textúrája legyen. Mikor kissé kihűlt hozzáadtam a tojásokat, 2 gerezd összezúzott fokhagymát, a lereszelt sajtból 10 dkg-ot, sót és pizzafűszert.
Az így elkészült masszát egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam és 200 fokon 10 percig sütöttem. Eközben felkockáztam a sonkát és a paradicsomot, összekevertem a tejfölt az utolsó fokhagymával, sóval és kevés pizza fűszerrel.
10 perc után rákentem a tejfölös kencét, rászórtam a sonkát, kukoricát és paradicsomot végül pedig a sajtot is és visszatettem még 20 percre a sütőbe.
 Már alig várom, hogy holnap legyen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése