Mogyoróvajas keksz 2.

Mogyoróvajas keksz, csokival bolondítva


Én már megint betegen vagyok anyáéknál, ezen lassan már senki nem lepődik meg. De hál Isten úgy tűnik túl élem az agyrázkódást és ma már olyan virgonc voltam, hogy sütöttem is.
Anya spájzában (ez a szó leírva borzalmasan néz ki, de megnéztem így kell írni) még mindig ott figyelt egy fél üveg mogyoróvaj, ami az előző kekszből maradt, csak rám várva.
Limara oldalán találtam is egy receptet, amit a saját készleteimhez igazítva tárok most elétek.

Ami otthon volt:

20 dkg mogyoróvaj
18 dkg liszt
15 dkg cukor
1 tojás
10 dkg vaj/margarin
1 vaníliás cukor
1/2 teáskanál sütőpor
3/4 teáskanál szódabikarbóna
5 dkg jó minőségű étcsokoládé

A vajat összekevertem a kristálycukorral, hát elvileg habosra kellett volna, erre csak a robotgép vagy egy robot ember lett volna képes. Maradjunk annál, hogy kitartóan kevergettem, mikor már úgy ítéltem, hogy szépen elelegyedett a vaj és a cukor hozzáadtam a tojást és azzal is jól összekavartam, ismétlem ha nincs robotikus karotok/robotgépetek megfelelő keverővel akkor csak kavargassatok kitartóan. Ha a tojással is eléritek a szép krémes homogén állagot (ahh a szakkifejezések :D), akkor jöhet bele a mogyoróvaj, a vaníliás cukor és még egy kis kavarás. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy a maradék száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor, szódabikarbóna) és a durvára vágott csokit hozzáadjuk.




Az elkészült masszából sütőpapírra kb. teáskanálnyi (diónyi) adagokat helyezünk, amik tetejét kissé lelapítjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütjük (nem kell légkeverés). A tepsiben hagyjuk kicsit hűlni utána pedig próbáljuk távol tartani a dézsmálókat.







Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések