Csokoládés piskóta

Nem tudom ti hogy vagytok a piskótával, anya saját állítása szerint nem tud piskótát sütni, valamiért eddig én sem próbálkoztam vele.
De a múlt héten láttam egy képet egy sötét piskótáról amiben csoki darabkák és málna volt. Hatalmas hibát ejtve nem mentettem el a receptet...és ezért szidtam is magam, mert a fogyókúrám közepette még álmomban is a málnás piskóta képe kísértett, így "sérülten" megengedtem magamnak ennyi kilengést. Emlékeim nyomán és kis internetes kereséssel valami különösen fincsi süti született.

Amire szükségünk van:

5 tojás
8 dkg vaj
késhegynyi só
5 dkg étcsokoládé
10 dkg cukor
8 dkg liszt 1/2 csomag sütőpor
1 tábla étcsoki
málna (fagyasztott)





A piskóta kavarása külön művészet, legalábbis nagymamám mindig ezt mondta. Csak egy irányba szabad keverni és nem minden tál alkalmas hozzá. Sajnos ez a nagyim már nem él, de a "piskótás tál" még megvan, így első lépésként ez került elő. :)
A tojásokat szétválasztottam. A csoki felét (5 dkg) gőz fölött megolvasztottam, majd hozzáadtam a vajat és összekevertem. Mikor egységes lett a krém a tojások sárgáját is hozzá adagoltam egyenként. Hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet is, majd a homogén masszához adagoltam a cukorral korábban keményre vert fehérjét is. Nagyon óvatosan kell a fehérjét belekeverni, hogy a "hab ne törjön".
A tészta állaga szerintem akkor jó, ha olyan, mintha habos krém lenne. Ekkor keverjük bele a málnát (ha fagyasztott akkor ki kell olvasztani és lecsepegtetni) és a durvára vágott csokoládét (a tábla másik fele).
Sütőpapírral bélelt közepes tepsiben (25*35cm) 180 fokon kb. 20 perc alatt készre sül a sütemény.
Még megkoronáztam a sütit egy kis tejszínhabbal, amibe a felveréskor málnát kevertem.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések