Keksz újra :)

Mogyoróvajas szezámos keksz

A keksz számomra megunhatatlan téma, mert imádom sütni, enni és másokkal etetni :)
Ugyebár én épp életmódot váltok és a cukor meg a liszt az fő ellenségeimmé váltak, ennek ellenére ez a recept sok minden csak épp nem kalória szegény, inkább energia bombának monda
Nagyon büszke vagyok magamra, mert nem törtem meg nagyon és csak kettőt habzsoltam be, mikor elkészült. Azóta viszont mindenkit aki él és mozog mogyis keksszel kínálgatok, mert érzem, hogy kezd megtörni az ellenállásom. Hál isten olyan finom (igen, igen teljesen elfogulatlan és szerény vagyok), hogy gyorsan fogy.



Amire szükségünk lesz:

15 dkg puha vaj
20 dkg mogyoróvaj (én a darabos verziót használtam)
30 dkg cukor
22 dkg liszt
1 tk szódabikarbóna
2 ek szezámmag
1 csipet só










Innentől pofon egyszerű a dolog, a vajat, a mogyoróvajat és a cukrot addig kevered, míg habos nem lesz/ elolvad a cukor (ha robotgéppel csinálod egyszerűbb én kézi habverővel dolgoztam, nem vártam meg míg teljesen elolvad a cukor...), hozzáadod a többi hozzávalót is.
Kiskanállal (érdemes folyamatosan vízbe mártogatni) sütőpapírra adagolod a tésztát, majd a kis gombócokat villával lenyomod. Hagyj helyet a golyócskák között, mert kicsit megfolynak.
190 fokon kb 10 perc alatt kész is a mennyei mogyis finomság :)




Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések