A nyár ízei: Zöldbableves

Imádom a zöldbabot, sütve, főzve, köretként de legisleginkább (azt a fokozó mindenemet :)) levesnek.
Felénk (értsd anyukám így csinálja) a zöldbab leves habart, édeskés-ecetes. Nagyon fincsi. De mint megtudtam kollégáim és lakótársaim hadától nem mindenhol van ez ám így, mert az Alföldön például rántott és kolbász is van benne (nem bántásképp, de ott a nutellás palacsintához is kolbászt esznek szerintem :D:).
Ennek az új infónak az örömére én is csináltam egy adag kolbászos zöldbab levest. Anya kertjéből kaptam zöldbabot, fogalmam sincs pontosan mennyi volt, ne haragudjatok elfelejtettem megmérni, így a hozzávalók kissé pontatlanul kerülnek ma ide, sőt a szövegbe rejtem őket :)

1 kisebb hagymát apróra vágunk, kb 0,5 dl olajon megpirítjuk, majd 2 ek vízzel 3-5 percig főzzük. Dobunk bele egy kevés pirospaprikát és kb 1 ek lisztet, ezt csomómentesre keverjük, majd felöntjük kb 0,5 l vízzel és hozzáadjuk a megtisztított babot. Sózzuk borsozzuk és legvégül hozzáadunk még annyi tejet, mellyel a kívánt sűrűségűre hígítjuk a levesünket.Legvégül pedig annyi zöldpetrezselyem kell bele, amennyi csak belefér :D, na jó, aki nem imádja úgy, mint én az tehet bele kevesebbet is

Így is nagyon finom, nyilván számomra teljesen más, új ízvilág. Minden második, harmadik bableves, lehet majd ilyen :D

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések