Szaloncukor 2013

Sós-karamellás trüffel ... szaloncukor

Már-már hagyomány, hiszen ez a harmadik év. :) Ha karácsony, akkor szaloncukor. Mert jó muri, isteni finiket lehet kitalálni és jó kis családi program a csomagolás.

Az idei ötlet csokimáz mentes szaloncukor, nem mintha bajom lenne a csokimázzal, de majd ti is meglátjátok, túlzás lett volna még csokimázzal is bevonni :D:D:D

trüffel trüffel :)


Amire szükségünk volt:

20 dkg étcsokoládé (min 50% kakaó tartalom)
2 dl tejszín
1 csipet só
16 dkg cukor
4 dkg vaj
kakaó a forgatáshoz




A cukrot karamellizáltam, hozzáöntöttem a tejszínt, amitől a karamell természetesen teljesen megkötött. Majd a tűz fölött kitartóan kevergettem, kevergettem, vártam, hogy megolvadjon a karamell. Na erre kitartóan kell ám várni, ha belecsaptok a karamelles trüffel gyártásába, ne szontyolodjatok, csak kevergessetek, higgyétek el, fel fog olvadni.
Hozzáadtam a csokit is, majd mikor ez is elolvadt, vártam kb 16 órát :D:D (Eközben kihűtöttem, majd hűtőben tartottam egy éjszakát). 
A "késztermék"
Másnap kicsit megijedtem, mert a kis masszám olyan kemény lett, mint a táblás csoki. Kis mikrózás, kis fakanállal nyomkodás és máris formázható lett a trüffel. 
Ezután olyan szaloncukor forma kis nudlikat formáztam és kakaóba forgattam őket.

Ha itt tartasz, már csak csomagoló anyagra van szükséged. Én sütőpapírhoz és gyűrt csomagolópapírhoz folyamodtam, meg  "kis manók segítségéhez".
A végeredmény a képeken látható :).


Mi lapul a szaloncukor belsejében? :)

A maradék hasznosítása :)







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések