Almatorta

Almás pite újragondolva

Mi történik, ha egy kollégiumban kell tortát sütnöd, abból, ami ott megtalálható. Kiderül, hogy a szuper kreativitást a körülmények indukálják és így készül az almatorta.
Első lépésként szükség volt egy torta formára, természetesen egy másik kollégistától lejmoltam.
Utána felhívtam anyukámat, a legfinomabb almás pite receptjéért, ami egy kb. 70 éves kicsit málladozó recept könyvben őrizget.
Az eredeti receptet ide vésem, mert jó ha megvan az utókornak és úgy is csak egy kicsit változtattam rajta.

Amire szükségünk lesz:
30 dkg liszt
10 dkg zsír (ehelyett 15 dkg margarint használtam)
10 dkg kristály cukor
1 tojás sárgája
1/2 sütőpor
és annyi tej vagy tejföl, hogy nyújtható tésztát kapjunk.

A töltelékhez:
kb 1 kg alma (ez a mennyiség hámozva magtalanítva értendő)
10-15 dkg cukor (ki, hogyan szereti)
fahéj
citromhéj

A tetejére:
kb. 35 dkg darált dió
10 dkg cukor
1-1,5 dl tej

Az almát lereszeljük, majd a cukorral, fahéjjal és citromhéjjal összekeverve puhára főzzük. Amíg az alma puhul/hűl, addig összeállítjuk a tésztát. A sütőporral elegyített lisztet elmorzsoljuk a vajjal, hozzáadjuk a cukrot, a tojás sárgáját és annyi tejet, hogy nyújtható tésztát kapjunk.
A torta forma aljába sütőpapírt teszünk (én a kerettel szorítottam oda), majd a tésztánkkal kibéleljük, úgy, hogy magas pereme legyen. A langyosra hűlt almát beletesszük (ez alá mehet egy vékony réteg zsemlemorzsa, vagy búzadara, de nekem kimaradt és így sem ázott el a tészta és kb. 180 fokon 40 perc alatt készre sütjük. A tészta színe legyen aranybarna.
Amíg sül a diót a cukorral összepirítjuk, karamelizáljuk, majd tejjel felöntjük, kb 5 percig főzzük. Mikor a tortánk majdnem kész, kivesszük a sütőből és rákenjük a diós masszát, ezzel még 10 percig sütjük.

Nagy sikert aratott a lakótársak körében, és új köntösében akár a karácsonyi asztalra is felkerülhet :)







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések