Édes háromszögek

Valamelyik nap a szemem elé került ennek a sütinek a receptje, ami eredetileg mákos háromszög néven fut. Könnyű és viszonylag olcsó sütinek tűnt, ráadásul nagyon szeretem a kelt tésztás sütiket így nekikezdtem.
Dupláztam az eredeti adagot, szóval ne ijedjetek meg, ha minden hozzávalót feleztek akkor kapjátok meg a normál adagot.

Amire szükségem volt:

A dupla adag tésztához:
80 dkg liszt
7 dkg élesztő
10 dkg cukor
5 dl tej
1 csipet só
1,5 dl étolaj

A töltelékekhez ( a hozzávalókat kb. 5 perc alatt összemelegítettem a tűzhelyen kivéve a lekvárt :)):
mákos: 20 dkg darált mák, 10 dkg cukor, kb. 1 dl tej.
diós: 20 dkg darált dió, 10 dkg cukor, kb. 1 dl tej.
lekváros: 20 dkg szilva lekvár

Kenéshez:
1 db tojás

Az élesztőt megfuttattam kb 1,5 dl tejben, egy kiskanál cukorral. Közben a lisztet, cukrot, sót, olajat és maradék tejet egy tálba helyeztem, végül a felfutott élesztőt is hozzáadtam és jól kidagasztottam a tésztát. Ezután körülbelül 45 perc alatt duplájára kelesztettem.
A tésztát nyújtótáblára borítottam, óvatosan átgyúrtam és 8 egyenlő részre osztottam.
A darabokat vékonyra nyújtva megkentem a kívánt töltelékkel, fölcsavartam és egyforma háromszögekre vágtam, tojással megkentem. 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.





Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések