Őszi idő...vargánya krémleves répa chipsel.

Imádom a gombát minden formájában, rántva, töltve, sütve, főzve. Így mikor legutóbb otthon jártam, el is mentem gombázni, mert ugye a gomba nem a piacon terem, ráadásul szerintem ez az egyik legjobb őszi időtöltés.
Szóval így lett egy levesre elegendő vargányám. Ezek után nem meglepő, hogy a következőkben a vargányakrémleves receptje lesz olvasható.
Eddig ebben a formában még nem készítettem el a gombát, de így utólag jó ötletnek bizonyult.

Hozzávalók 2-3 személyre:

25 dkg vargánya gomba
1 liter zöldség alaplé (leveskockából)
1 közepes fej hagyma
1 nagyobb szál sárgarépa
kevés olaj
só, bors
1 ek. liszt
2 ek. tejföl

A gombát megtisztítottam, felkockáztam, a répát megtisztítottam és felkarikáztam (minél vékonyabb annál jobb). A gomba 1/3 át forró olajon megpirítottam,  majd az olajból kiszedve félreraktam. A visszamaradt olajon a apróra vágott hagymát megpirítottam, majd hozzáadtam a maradék gombát és a felszeletelt répa 1/3-át és az alaplé egy részével puhára pároltam enyhén sóztam, borsoztam.
Míg párolódott a gomba, a maradék répát kevés olajon megpirítottam, az olajból papír törlőkendőre szedtem, félreraktam.
A megpárolt gombára lisztet szórtam, hozzáadtam a tejfölt és botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a maradék zöldség alaplevet és a megpirított gombát és össze rottyantottam.
A levest répa chipssel és zöldséglevéllel tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések