Lusta gombócimádók Figyelem, figyelem!!!!

A túrógombóc jóóó,ó,ó,ó. Oké írásban még bénábban énekelek, mint a valóságban :) Hál isten nem is török énekesi babérokra, bár a mostani tehetségkutatók felhozatalához képest, nem is tűnök olyan rossznak (tisztelet a kivételnek).
De elkalandoztam :D A téma a gombóc, ráadásul túrógombóc. Be kell vallanom, eddig, csak különböző gyümölcsökkel töltött gombócot készítettem, a túrógombócot anyára hagytam. Mivel ő nincs itt, nekem meg volt túróm, a helyzet elkerülhetetlenné vált. Mikor kutakodni kezdtem a neten, szembe kellett néznem a ténnyel, hogy a túrógombóc készítése során 2-3 óra pihentetési időt írnak elő. Hol élnek ezek, kérdeztem én, egy mai dolgozó nőnek nincs ideje 2 órát túrógombócot pihentetni. Persze erre más is gondolt, szóval kis keresgélés után meg is találtam, a gyors gombóc eredeti receptje itt olvasható.
Én csak az arányokon módosítottam, mivel 30 gombócot azért én sem bírok "elkoptatni". Itt olvashatjátok az én variációmat:

Hozzávalók:

25 dkg túró
3 dl tej
9 dkg búzadara
2 ek cukor
1 ek olaj
10 dkg morzsa
1 cs vaníliás cukor
2 csipet só.



A tejhez hozzáadtam a grízt, 1/2 kanál cukrot és az egyik csipet sót. (Az eredeti recept szerint az összes cukor a grízbe kell és egy csepp sem jut a morzsába, de én imádom az édes morzsát). A szokásos módon tejbegrízt főztem belőle, majd a tűzről lehúzva kicsit hűlni hagytam. Ezután hozzá kevertem a villával áttört túrót és a vanília cukrot.
1 ek. olajon megpirítottam a zsemlemorzsát és hozzáadtam a cukor maradékát ezzel kicsit tovább pirítottam. A túrós masszából gombócokat formáltam, amiket utána a cukros pirított morzsába forgattam. 24 gombócom lett, bár ezek igazi takaros bébigombócok, valószínű normál méretből kevesebb lesz, hisz az eredeti recept az enyém duplája és a szerzőnek is közel ennyi gombóca lett.
És láss csodát fél óra alatt az asztalon termett a túrógombóc :) Kicsit más, mint a hagyományos, krémesebb, már-már desszert jellegű. Szerintem nagyon finom lett. :) A gombócok mellett pedig őszi és kajszibarack lekvár virít.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések