Vega rakott karfiol... hússal


Nem vagyok vegetáriánus, úgy néz ki nem is leszek még egy ideig. Viszont rajongok a rakott ételekért, így most a karfiol szezon kellős közepén épp ideje volt egy kis rakott karfiolnak. Valamelyik nap megakadt a szemem egy vega recepten, persze rögtön beugrott, hogy ebbe bizony húst kellene csempészni. Így született a vega rakott karfiol...hússal :D

Hozzávalók:
1kg karfiol
30 dkg darált hús
1 vöröshagyma
10 dkg zsemlemorzsa
1,5 dl olaj
2,5 dl tejföl
1 tojás

 A hagymát apróra vágtam, majd kevés olajon üvegesre pirítottam. Hozzáadtam a húst és azt is megpirítottam.
A zsemlemorzsát kevés olajon szintén megpirítottam.




A karfiolt rózsáira szedtem és sós vízben félkészre pároltam.  Egy tűzálló tálat kivajaztam, a pirított morzsa 1/3-át a tál aljára tettem erre rétegeztem a karfiol felét, a morzsa második harmadát, a húst a maradék morzsát és erre a többi karfiolt. A tejfölt elkevertem a tojással, ételízesítővel, borssal, és aprított levélzöldséggel, majd az egészet készre pirítottam a sütőben. Szerintem nagyon megdobja a dolgot, hogy rizs helyett, morzsát használtam, bár tény, hogy így nem igazán gluténmentes a dolog. A lényeg, hogy gyors finom és mégsem szokványos.
















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések