Karamelizált körte bonbonba töltve :)

Nem bírtam kivárni, hogy az almasajt megszikkadjon. addig is kénytelen voltam valami más tölteléket kitalálni, mert nekem muszáj volt bonbont készítenem :)
Volt egy körtém na meg némi időm, így semmi nem állhatott az utamba :P
Hozzávalók:
20 dkg étcsokoládé (min 50% kakaó tartalom)
1 körte
2 ek olaj
2 ek cukor
negyed citrom leve
Innentől kezdve szigorúan fotókkal alátámasztva folytatódik a recept. Szóval szükségét érzem, hogy figyelmeztessem kedves olvasóimat, a következő képek nyálcsorgatásra adhatnak okot. 
A csokoládét az olajjal gőz fölött megolvasztottam. fontos a jó minőségű csoki, különben nem lesz jó állaga a felolvasztott csokinak. A bonbon formákat kikentem az olvasztott csokival, úgy, hogy minden részét befedje, majd a hűtőbe tettem dermedni. Miközben a csoki hűlt, a körtét megtisztítottam, fölnégyeltem majd vékonyan felszeleteltem. Kis citromlével meglocsolva félretettem. A cukrot karamelizáltam egy teflon bevonatú lábosban, majd hozzáadtam a körtét és a citromé maradékát, kevés vizet, majd az egészet készre főztem (jam állagúra). Mikor elkészült, a gyümölcspüréhez adtam egy teáskanál olvasztott csokoládét ezzel befejezve a tölteléket.




A közben megdermedt csokiba töltöttem a tölteléket és az újra olvasztott csokival befedtem, úgy hogy teljesen kitöltse a formát.


 Ezt még körülbelül 2 órára visszatettem a hűtőbe, így készre dermedt. Az elkészült bonbon szerintem nagyon finom lett, de még a tesztközönség elé kell tárnom az új ízvariációt. :)



Körtés bonbon pózol körtével :)



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések