Húsvét váró kókuszos keksz

A keksz minden alkalomra megfelelő sütemény. Ebben a hitemben senki nem rengethet meg, most már biztos. Főleg, ha egy süti miatt, újra szeretem a kókuszos édességeket (a kókuszkockát még mindig nem, az az ördög játékszere :D). A kókuszgolyó még kérdéses, de múlt héten a Sulyán cukiban naggyon naggyon finomat ettem, szóval... :)
De vissza a mi kekszünkhöz. A tavaszi nagytakarítás végeztével úgy éreztem muszáj kicsit össze rendetlenkedni a csilli villi konyhánkat, ezért előkerestem ezt a receptet, amit hónapokkal ezelőtt találtam és egy fecnire felírtam a nekem tetsző módosításokkal. Sajna a hosszú fiókban pihentetés miatt nem emlékszem, hogy honnan szedtem az eredeti receptet,ez úton is megkövetem a kiötlőt.

Hozzávalók:

20 dkg liszt
10 dkg kókuszreszelék
5 dkg xilit porrá őrölve
5 dkg nádcukor porrá őrölve
vagy 10 dkg porcukor
1 kk sütőpor
1 csipet só
12 dkg vaj
2 tojás



Ez egy nagyon egyszerű és gyors recept, ha a fagyasztóban töltött időt leszámítjuk.

A száraz hozzávalókat egy tálba tettem , majd hozzáadtam a vajat, végül a tojásokat. Elég lágy tésztát kaptam, amit hosszú rúddá formáztam, folpakba csavartam és kb. 30-40 percre a fagyasztóba tettem, szükség lesz rá, higgyétek el.
A rúd átmérője 3-4 cm volt, amit 3-4 mm vékony szeletekre vágtam, megformáztam és 180 fokon 14 perc alatt megsütöttem, akkor jó, ha az alja kissé barnulni kezd.
Nagyon fincsi, teához és kávéhoz is, jó lesz vendég kínálóba, ha marad ;)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések