Pizzás csiga

Jujj a nagy agyrázkódásom közepette
ezt a receptet fel sem raktam a blogra, pedig egész jó lett, nem azt mondom, hogy ez a legjobb pizzás csiga recept a világon (mert az egy régebbi nők lapja konyhában van benne, csak az anyáéknál hever és elfelejtettem felhívni, hogy diktálja le).
Szóval egy átlagos pizzás csiga recept következik. :)
Egy marketing zseni veszett el bennem, csak az a baj, hogy olyan mélyen van :D

Amire szükség lesz:

5 dkg dkg élesztő
50 dkg liszt
1 púpos evőkanál tejföl
1 evőkanál olaj
2,5 dl víz
2 kiskanál só
1 kiskanál cukor

Töltelék:
0,5 dl olaj
sűrített paradicsom
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors
kevés cukor
oregánó, bazslikom
sonka
sajt

Az élesztőt langyos vízben felfuttatjuk egy kiskanál cukorral és némi liszttel. Ez alatt kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a sót, olajat, tejfölt és a kész élesztőt. A hozzávalókból közepesen kemény tésztát kapunk, amit kb. 1 órán át kell keleszteni, a lényeg az, hogy duplájára keljen.
Amíg a tészta kel elkészíthetjük a tölteléket.
Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a sűrített paradicsomot és annyi vizet amennyi szósz jelleget kölcsönöz a paradicsom pasztának. Hozzáadjuk a fűszereket és a fokhagymát apróra vágva, vagy zúzva. Aztán ezt lassú tűzön össze rottyantjuk. Ha nincs kedvetek ezzel szórakozni, akkor a bolti pizzaszósz is tökéletes bele, vagy fűszeres tejföl.
Ha megkelt lisztezett felületen átgyúrjuk majd felvágjuk. Az, hogy két vagy négy részre osztjuk attól függ mekkora csigákat akarunk. Én kisebb, "falatnyi" csigákat szerettem volna, így négy egyenlő részre osztottam a tésztát. az egyes darabokat kinyújtottam, megkentem a töltelékkel, megszórtam sonkával és sajttal, majd föltekertem és kb 1 cm-es karikákra vágtam. 180 fokon kb 20 perc alatt kész lett, de érdemes nézegetni, ha "jó" a színe készen van :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések