Keksz mogyoróval és csokival töltve

Nagyon szeretem a kekszeket, sütni, enni és ajándékba készíteni is. Egyik nap a nosalty-n akadtam egy újabb receptbe, ami addig piszkálta a fantáziám, míg meg nem sütöttem :)
Így a héten az ismerőseim legnagyobb örömére kekszes zacsival a táskámban mászkáltam és kekszet osztogattam, mert különben félő volt, hogy egyedül falom be ezt az isteni süteményt :)
Az eredeti receptben a kókusz és a mogyoró aránya fordított, de én nem igazán szeretem a kókuszt :) Így mogyorós lett a töltelék.
Még sütés előtt

A recept:
50 dkg liszt
15 dkg cukor
25 dkg margarin/ vaj
2 ek kakaó
1 cs sütőpor
2 db tojás
2 ek tej
egy csipet só
töltelék:
fél csésze kókusz reszelék
1,5 csésze darált mogyoró
(lehet dió vagy mandula is)
fél csésze tejszín
2 ek cukor /méz
10 dkg (egy tábla) jó minőségű csoki,
hogy ét vagy tej az már ízlés dolga.

A tészta száraz hozzávalóit egy tálba tesszük, ebbe belemorzsoljuk a margarint, majd a két tojással és a 2 kanál tejjel tésztát gyúrunk. Akkor jó a tészta állaga, ha kissé puha, de azért még formázható. A töltelékhez a  hozzávalókat a csokin kívül szintén egy tálba helyezzük és összedolgozzuk. A csokit kockáira törjük, a kockákat pedig elfelezzük.
A töltelék :)
A tésztából diónyi darabokat szaggatunk, amit a tenyerünkkel kilapítunk kb. 7 cm átmérőjű körré. Teszünk bele egy kiskanálnyi tölteléket és egy fél cikk csokit. Majd a szilvás gombóchoz hasonlóan formáljunk belőle gombócot, amit az összezárt felével lefelé lapítsunk el. Az így elkészült kekszeket sütőpapírral kibélelt tepsiben, egymástól elég távol helyezve, 12-15 perc alatt süssük meg. A végeredmény nagyon finom és jól záródó dobozban akár két hétig is eláll (de nem hiszem, hogy erre bárki is képes lenne bizonyítékkal szolgálni, mert a keksz olyan jó, hogy senki sem bírja két hétig őrizgetni).


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések