Mentás petrezselymes zöldborsó főzelék

Nem szeretem a zöldborsó főzeléket, legalább is azt hittem. Anya sosem főzött, mert ő sem csípi, így eddig csak a menzás, kicsit lisztes, kicsit csomós de legalább jó édes undormányból ettem, ami valljuk be látványában sem étvágygerjesztő.

Összefoglalva nem nyerte el a tetszésemet, de kezdtem azt gondolni, hogy már csak a nemlétező gyermeki dacom miatt nem eszem meg ezt az ételt. Már egy ideje tervben van egy saját verzió készítése, hátha az jobban ízlik (Néha magam is meglepődöm, mikor recept variációkon, vagy varrási megoldásokon töprengem. Nem az én hibám, a végeláthatatlan megbeszélések és vonatutak kiváló táptalajai az ötletelésnek :D).
Hétvégén hazakeveredve én abban reménykedtem, hogy végre ehetem anya főztjét, ami isteni és utolérhetetlen (mi lenne velünk ha szeretne főzni, így is mindenki a tökéletes gömb alakra törekszik) és nem magamra kell főznöm...anya pedig abban, hogy végre van otthon valaki aki főz helyette... Na ebből az sült ki, hogy ő fodrászhoz ment, mert már 2 hete készült én meg borsófőzeléket készítettem, mert szabad kezet adott a konyhájában a kis bohó... :D
Persze az sem volt utolsó szempont, hogy otthon csak a kertig kell menni a zsenge zöldborsóért és a többi alapanyagért.

Hozzávalók 3-4 személyre:

60-70 dkg zöldborsó, minél zsengébb annál jobb
1 kis fej hagyma/ vagy egy nagy fele :)
kevés olaj
víz
1 csapott ek étkezési keményítő/liszt
só, bors
1,5 dl tej
1 ek tejföl/joghurt
friss menta és petrezselyem levél

A hagymát apróra vágtam kevés olajon megfuttattam, majd hozzáadtam az apróra vágott petrezselyem és menta leveleket, majd a zöldborsót is. Kevés vízzel felengedtem, sót borsot szórtam rá és puhára főztem a borsót. Utolsó lépésként tejből, joghurtból és kevés lisztből habarást készítettem, amivel már csak össze kellett rottyantani a borsónkat és készen is lett.
 A részletekkel most nem untatnálak titeket, a végeredmény még szerintem is fincsi. :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések