Időutazósdi avagy tejfel tálba főtt

...az úgy volt, hogy megint nagyon dolgoztam és találtam a táfelspiccen egy bejegyzést, aztán egy másikat nemsokkal későbbpedig már a Magyar Elektronikus Könyvtárból töltöttem le Zilahy Ágnes szakácskönyvét. Ti sem hallottatok még róla? Ennek az lehet az oka, hogy a könyv 1892-es kiadású (bár azóta kiderült, hogy újranyomták és a bookline.hu -n, meg is találtam).
Na de nem baj a receptekben az a jó, hogy nem évülnek el, maximum a mértékegységektől tépkeded a hajadat :) meg a rengeteg sok tojásról amire szükség van hozzá :)





Egy mély tálban keverjünk össze 4 dl tejfölt, 6 ek porcukrot (kb 12 dkg), 6 tojás sárgáját fél citrom reszelt héját (nem írom ide, hogy lehetőleg bio-t mert mi is felnőttünk nem bio citromhéjat tartalmazó sütiken,     a mi gyerekeink is fel fognak, legalább is nem fél citrom héján múlik) 6 fakanál lisztet (na ez okozott kisebb problémát de aztán fogtam egy átlagos fakanalat és azzal mértem, utólag jutott eszembe, hogy le kellett volna mérni...kb 1,5 evőkanál=1 fakanál).
A fenti masszát nagyon alaposan kell összekeverni, az eredeti recept szerint fél órán át. Persze ha géppel dolgozol ez kb 2 perc de kézzel is elég szerintem a 7-8 perc. A lényeg, hogy a tészta állaga a piskótákéhoz hasonlítson, csak egy kicsit hígabb legyen.
Végül hozzáadjuk az előzőleg kemény habbá vert 6 tojás fehérjét, ezt már csak nagyon óvatosan keverjük bele, hogy ne törjön össze a hab.
Sütőpapírral bélelt tepsiben 170 fokon kb 1 óra alatt sül meg a sütink.
Gyümölcs szósszal ettük, de a csoki krémet sem lökné le magáról... azt hiszem :)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések