Gnocchi, mert imádom

Nagyon szeretem a tészta ételeket és mind tudjuk, hogy az olaszok ebben a legprofibbak. A sokféle tészta közül számomra a legkedvesebb a gnocchi.
Burgonyás, puha, szósszal, köretnek, mindegy csak legyen.
A bolti sem rossz, de annyira nem nehéz elkészíteni, mint elsőre gondolnánk. Szóval ha van egy kis időd és igazán finomat szeretnél enni érdemes otthon készíteni.

! A receptben szereplő arányok csak megközelítőek, mert a krumpli milyensége határozza meg, hogy mennyi lisztet vesz fel.!

Hagyományos hosszúkás és tallér alakú
Gnocchi :

1 kg tisztított burgonya
2 tojás sárgája
20-25 dkg liszt
víz a főzéshez




A "kerek" gnocchi

A burgonyát megtisztítjuk, felkockázzuk,  puhára főzzük majd leszűrjük. Még melegen összetörjük. A tört burgonyát kicsit hűlni hagyjuk. Hozzá keverjük a tojást és a lisztből annyit, amivel gyúrható, de NEM kemény tésztát kapunk, sóval ízesítjük (ez ízléstől függ de kb. fél tk.). A tésztából kb. 1 cm átmérőjű csíkoknak kell készítenünk, amiket 2 cm-es darabokra vágunk föl és villával kissé megnyomjuk őket, én összenyomom a tészta darabkát a rövidebbik végénél  így tallér alakú lesz, nem ez a hagyományos alakja, de nekem tetszik :)
A kész gnocchikat, sós vagy leveskockás  lobogó vízben kifőzzük. Nem tart sokáig, ha feljött a tészta víz tetejére még adjunk neki két percet és kész is.
Egyszerre ne tegyünk sokat a vízbe, 10-15 darab elég.
Egy egyszerű spenótos szószt készítettem hozzá, ami nyilván jobb lett volna friss spenótból, de itthon most csak fagyasztott akadt. A spenótot vajon megfonnyasztottam, jó sok fokhagymával, mert úgy az igazi, sóztam borsoztam és főzőtejszínnel fölengedtem. Kevés csirke húsom volt még itthon, azt natúran lesütöttem és a felszeletelt darabkákat a szószhoz adtam. Hús nélkül is isteni finom, ez csak az én húsevő szervezetemnek kellett :)








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések